Multibanan Invigning 1/6! Välkommen på folkfest med våra sektioner och Skidlandslaget!
ULRICEHAMNS IF
Hockey
Verksamhetsplan 2022/2023

UIF Hockeysektion

UIF Hockey fortsätter på sin resa mot målet att alltid - oavsett - vara en klubb inom svensk ishockey som tilltalar våra barn och ungdomar.

Vi befinner oss fortfarande i en fas där förändring och omformning ska ta oss vidare till nästa nivå. Stort fokus kommer under året att läggas på organisation för att säkerställa  en starkare framtid. Aktiviteter såsom cup- och matcharrangemang är mycket viktiga och måste genomföras med högsta prioritet.

Huvudmålet under verksamhetsåret är fortsatt att stärka vår ekonomi, vår organisation och att rekrytera fler barn och ungdomar samt att fånga upp vår juniorverksamhet och skapa en stabilitet i den. Sektionen hoppas kunna lägga större fokus på att öka intäkterna för att så snart som möjligt skapa en positiv balansräkning där utrymme ges för ännu mer satsningar på våra ungdomar.

Vi är och ska alltid jobba för god sammanhållning inom föreningen och ett kamratskap som varar livet ut.

A-lag

Vi fortsätter att bygga vårt A-lag med egna spelare och kompletterar med ett begränsat antal spetsspelare utifrån där vi ser att de finns ett behov.

Truppen står inför ett genrationsskifte där några äldre tongivande spelare för någon säsong sedan valt att lägga skridskorna på hyllan, vilket medfört att ni kommer möta ett antal nya ansikten i laget denna säsongen. Målsättningen för A-laget är en stabil plats i övre delen av division två.

J-lag

Vi kommer även i år ha både ett J-18 lag och ett J-20 lag. Målsättningen för J-lagen är att skapa en långsiktig stabilitet inom lagen, både vad gäller ledare och spelare och att genomföra säsongen med två seriespelande juniorlag. Juniorsidan är en viktig pusselbit i föreningsbygget och det är alltid lika roligt att se deras framfart på isen.

U-lagen

Fokus ligger på utbildning och glädje. Vi tror att genom att fokusera mindre på resultat får vi fler ungdomar som stannar kvar hos oss.

Vi vill jobba för att utveckla ”Ungdomsrådet”. Detta är en viktig pusselbit i vår organisation och att skapa en stark klubb som jobbar tillsammans framåt.

Genom regelbundna möten där alla våra tränare deltar kommer erfarenheter, spelidéer, tips att utbytas inom gruppen. Med välutbildade tränare får vi fortsatt välutbildade spelare. Genom ett tålmodigt och duktigt ledararbete ser återväxten god ut och UIF-fostrade spelare kommer fortsättningsvis att förgylla vår (och andras) verksamhet.

Skridsko/Hockeyskolan

Viktigt för föreningens framtid är att vi lyckas rekrytera många i våra yngsta åldrar. De senaste åren har vi jobbat mer strukturerat och detta arbete måste fortsätta.

Genom att tillhandahålla låneutrustning skapar vi ännu bättre förutsättningar för både Skridsko- och Hockeyskolan. Vi hoppas på än större tillströmning till våra aktiviteter för våra yngsta och att aktiviteterna är av god kvalité så att många väljer att fortsätta som hockeyspelare långt upp i åldrarna. Hockey och föreningsliv är roligt, vilket ska prägla våra aktiviteter.

Camper i Ulricehamn

Max Ivanov Camp 12–14 augusti.

Våra egna tidsatta cuper nästa säsong:

• U15 – 24-25:e september
  • U12 – 6:e januari
  • U10 – 4:e mars

Camper på uppdrag av Svenska Ishockeyförbundet

U16 regionscamp 18-20/11 2022 (34 spelare)

U15 utvecklingscamp 17-19/2 2023 (34 spelare)

Övriga aktiviteter

Flera tidigare aktiviteter har fallit bort pga coronapandemin. Vi hoppas kunna utveckla sponsorhockeyn (ex.företagscuper) och Billotteriet ytterligare och jobba för ytterligare nya arrangemang såsom ”gamecamps”.

Organisation

Istidsansvarig och kontakt med kommunen – Claes Götarsson är istidsansvarig i föreningen sedan april -22.

Vid årsmötet valdes UIF hockeys styrelse:

Nyval, ordförande: Johan Folkesson

Omval, kassör: Stefan Persson

Omval, sekreterare: Magdalena Klippinge

Omval, ledamot: Michael Hellström

Omval, ledamot: Johan Lind

Omval, ledamot: Emelie Meijer

Omval, ledamot: Lina Staaf

Nyval, ledamot: Lisa Åkesson

Fördelning av uppdrag och roller inom styrelsen kommer fördelas och kommuniceras därefter.

Ulricehamns IF / Hockeysektionen

Föreningens huvudsponsor