ULRICEHAMNS IF
Hockey
Tre Kronors Hockeyskola 2023-2024

Ulricehamns IF Hockey bjuder in dig ny som gammal till Tre Kronors Hockeyskola säsong 2023-2024

Tre Kronors Hockeyskola är Svenska Ishockeyförbundets verksamhet för de yngsta barnen. Fokus är att lära sig åka skridskor för att sedan prova på spelet med puck och klubba.

Kom som du är med skridskor, hjälm och ett halsskydd eller krage som skyddar halsen. Vi har ett par utrustningar med skydd att låna ut för er som vill prova på och ännu inte införskaffat.

Vi ser gärna att det finns föräldrar som kan vara med och hjälpa till och stötta på isen. Vill du bli ledare så erbjuder vi en utbildningsdag den 8/10 i Ulricehamn i hop andra föreningar i Västergötland (Inga förkunskaper krävs här.)

Tre Kronors Hockeyskola handlar om att ha kul och under lekfulla former ge barn möjligheten att lära känna ishockeyn som förhoppningsvis föder ett intresse som varar hela livet!

Träningstider med start lördag 30/9

8,50-9,50 Födda 2016